בחנויות האפליקציות השונות הן של גוגל Google Play App Store והן של אפל אפסטור Apple App Store כל יום מועלות למעלה מ1,000 אפליקציות חדשות. עם יותר מ- 1,000,000 אפליקציות בכל חנות ישנם הרבה אתגרים שצריך לעמוד בהם.
התחרות למקום הראשון בחנות האפליקציות היא מאוד קשה וכל בעל אפליקציה צריך שהאפליקציה שהוא בנה תופיע כמה שיותר גבוהה בכמה שיותר קטגוריות.
אנשים מחפשים אפליקציות בחנות האפליקציה על ידי חיפוש רגיל, כאילו הם משתמשים בגוגל לחיפוש מידע. ככל שהמיקום של האפליקציה שבנינו יותר גבוהה, כך נקבל יותר הורדות טבעיות והורדות איכותיות.
כמובן שכל חנות אפליקציות בעולם מתנהגת אחרת, החל מאופן החיפושים של האנשים ועד רשימת האפליקציות המובילות בכל חנות אפליקציות.
האתגר שעומד בפנינו לקידום נכון של האפליקציה בחנות האפליקציות הוא רב, ומורכב מכמה שאלות שאנו צריכים לשאול את עצמנו
- מיהו הקהל הרלוונטי לאפליקציה שלנו?
- איך להגיע אל קהל היעד הרלוונטי?
- מהן האפשרויות לקידום הזמינות לנו ומהן העלויות שלהם?
כדי לענות על שאלות אלו הכנתי רשימה של דרכים ושיטות לקידום נכון של האפליקציה שבנינו בחנויות האפליקציה של גוגל סטור ואפסטור של אפל.
ASO – App store optimization קידום אורגני בחנות האפליקציות
קידום אורגני בחנות האפליקציות הינו תהליך המשפר את הנראות של האפליקציה בחנות מול המתחרים של האפליקציה שלנו. זוהי הדרך הראשונה שיש לנו להתחרות על אותם לקוחות מול האפליקציות השונות
המטרה היא יצירת נראות מנצחת בחנות האפליקציות ולהופעת האפליקציה שלנו לפני המתחרים. תוך כדי שהאפליקציה שלנו משיגה את הדברים הבאים:
- להופיע בתוצאות החיפוש של מילות מפתח רלוונטיות
- להתברג בדירוג לפני אפליקציות מתחרות שלנו
- להופיע במיקומים גבוהים עבור מילות מפתח ספציפיות ורלוונטיות לאפליקציה שלנו
יחצנות וכתבות תדמית (PR)
גרע לפני שאנחנו מעלים את האפליקציה לחנות האפליקציות כדאי שכולם ידעו על האפליקציה החדשה שלנו. כאשר אנחנו מיידעים כתבי טכנולוגיה, בלוגרים שמסקרים את עולם האפליקציות, אנחנו מייצרים חשיפה מאוד רחבה לאפליקציה שלנו.
אנחנו צריכים לשלוח לכתבים את הדברים הבאים:
תקציר על האפליקציה
סרטון וידאו על האפליקציה
צילומי מסך של האפליקציה
וכל דבר אחר שעולה בדעתכם שיעניין את הכתבים לכתוב על האפליקציה שלכם
רשימת בלוגים בארץ שכדאי לעניין אותם באפליקציה שלכם:
http://www.feeder.co.il/
http://apps.2net.co.il/אפליקציות-מומלצות
http://iandroid.co.il/
http://www.goapps.co.il/
http://www.newsnow.co.il/tag/78
http://www.tgspot.co.il/category/software/
http://www.mako.co.il/nexter-cellular/apps
קשרים אישיים
פתח קשרים אישיים עם בעלי אפליקציות משלימות שתוכל לפרסם את האפליקציה שלך דרכם.
כל אחד רוצה לקדם את האפליקציה שלו כמה שיותר גבוהה ולספק ערך רב למשתמשים שלו. על ידי יצירת קשרים עם בעלי אפליקציות משיקות ניתן להגיע לחשיפה גדולה יותר.
בנוסף, על ידי פניה לבעלי אפליקציות ניתן ללמוד ולהיעזר בידע שלהם כדי לקדם את האפליקציה שלך.
השתתף בתחרויות אפליקציות
השתתפות בתחרויות אפליקציות מייצר עניין סביב האפליקציה שלך. ישנו סיקור עיתונאי, סיקור על ידי בלוגים שונים.
פתאום מקבלים זרקור ממוקד על האפליקציה שלך וחשיפה גדולה להרבה אנשים הן מתחום המקצועי והן מהקהל הרחב.
כמובן שזכייה מגדילה עוד יותר את הנראות של האפליקציה ובכך מביאה עוד הורדות לאפליקציה.
שיתוף תכנים
למעט משחקים, אפליקציות מחולקות לאפליקציות שירות, אפליקציות כגון דואר אלקטרוני, יומן, פנס וכו' לבין אפליקציות תוכן כגון חדשות, מגזינים, מתכונים ועוד. כמובן שקיימות גם אפליקציות המספקות גם שירות וגם תוכן.
ניתן לשתף את התכנים שלנו באפליקציות אחרות על מנת לייצר להן את הנראות הנכונה ובאמצעות לינק קישור ניתן להביא אותם גם לאפליקציה שלנו ולהוריד אותה.
פרסום בפייסבוק
באמצעות מנגנון יכולות טרגוט של פייסבוק והאפשרות לפרסם הורדות של אפליקציות ניתן להגיע לתוצאות מאוד טובות ולהביא את האפליקציה לידיעת קהל היעד הרלוונטי שלנו. היכולת לבצע סינונים על קהל הלקוחות ולבחור את קהל היעד בצורה ממוקדת מאפשר לנו ליצור להם מסע פרסום ממוקד מאוד ולהביא את הלקוחות להוריד את האפליקציה שלנו בעלויות נמוכות.
זהו מסע שמתחיל ברעיון, בחלום לאפליקציה ובסופו של דבר יש לנו אפליקציה.
אל תשכח ליהנות מהדרך, ללמוד ולראות איך היא מתפתחת לאפליקציה מושלמת.