כמו בכל עסק, כדי להצליח עליך להכיר את הסביבה בה אתה פועל, מי הם המתחרים שלך, מה הם מייצרים ומשווקים וכו'. מהו שוק האפליקציות בו אתה פועל.

בעולם האפליקציות יש לנו את ה- App Store / Google Play זוהי הסביבה בה קיימים ופועלים האפליקציות השונות.

לכן, על מנת להכיר ולהבין את עולם האפליקציות אנחנו צריכים ללמוד ולהבין את החנויות / המקרטים השונים והאפליקציות השונות בו. ישנם לא מעט מפתחים ויזמים שלא בודקים מה קיים ב- App Store / Google Play, הם לא לומדים מהצלחות / כישלונות של אפליקציות אחרות לפני שהם ניגשים לפתח את הרעיון שלהם.

כדי להצליח עם האפליקציה שלך קודם כל צריך להיות מעורה בכל מה שקורה ב- App Store / Google Play, צריך להוריד, להתקין ולשחק עם כל אחת מהאפליקציות הקשורות לתחום שלך (גם אם זה לוקח לך ימים) והכי חשוב לא לדלג על אפליקציות בתשלום כי שם נמצאים דברים טובים. תקציב לעצמך 100$ לקניות של אפליקציות. אל תחשוב על זה כעל בזבוז כסף, אלא על לימוד והכרת המתחרים שלך, הכרת השוק בו אתה רוצה לעבוד ואליו לייצר את האפליקציה. ככל שתעבוד יותר קשה ותלמד את האפליקציות יותר לעומק, ככה תוכל להבין יותר טוב למה בנו את האפליקציה כמו שבנו, להבין את התכונות של האפליקציה ולהבין מה כדאי לעשות טוב יותר או מה גרם לאפליקציה הזו להצליח בעוד שאחרות לא.

כדי להיעזר בחברים, עמיתים על מנת לחקור את האפליקציות, לקבל פידבקים שונים ותובנות שונות על האפליקציות. 

הדרך הטובה ללמוד על שוק האפליקציות היא באמצעות החלוקה של:

  • Top Paid – האפליקציות המובילות בקטגוריה שהשימוש בהן הוא בתשלום
  • Top Free – האפליקציות המובילות בהורדות בקטגוריה שהשימוש בהן הוא בחינם
  • Top-Grossing Apps – אלו האפליקציות שעושות הכי הרבה כסף כולל אפליקציות חינמיות ב – App Store / Google Play.

זוהי החלוקה הראשונית הקיימת הן בקטגוריה הראשית והן בכל קטגוריות המשנה. המידע הזה הוא מאוד חשוב לנו, הוא מאפשר לנו לדעת מהן האפליקציות המובילות, מהן האפליקציות שאנשים מוכנים לקנות, קטגוריות מובילות וכמובן המידע הזה הוא בחינם.

כדאי לעקוב אחרי המידע הזה באופן תדיר כי ניתן לזהות טרנדים ומגמות בעולם האפליקציות. חזרה יומיומית על חיפוש מידע זה מאמן אותך לזהות אפליקציות מובילות, להבין לעומק את ההצלחות שלהן, את העיצוב שלהן, תהליכי השיווק שלהן ומודלי התמחור שלהן.

Top Grossing iPhone

שאלות שכדאי לשאול את עצמנו כאשר אנחנו חוקרים את שוק האפליקציות

  1. למה לדעתך האפליקציה הזו מצליחה?
  2. מהו המיקום של האפליקציה והאם הוא קבוע לאורך שבועות?
  3. קרא את הביקורות שיש על האפליקציה – למה אנשים משתמשים בה?
  4. האם האפליקציה סיפקה ערך מוסף למשתמש?
  5. האם האפליקציה מעוררת דחף לקנות או לשדרג?
  6. האם האפליקציה עונה על הצרכים שלי?
  7. האם נהנתי להשתמש באפליקציה?
  8. האם ישתמשו בה שוב לאחר השימוש הראשוני או לא?
  9. מהם היתרונות של האפליקציה הזו על המתחרות?
  10. מהו המודל העסקי של האפליקציה? האם היא בתשלום? האם יש בה פרסומות?
  11. איך האפליקציה מוצגת במרקט? (צילומי מסך, תיאור האפליקציה, סרטון וידאו, עיצוב)

רוב המפתחים והיזמים חולמים על אפליקציה שתביא להם מיליון הורדות או יותר ברגע שהם יעלו אותה למרקט. כמובן שיש יוצאים מהכלל שבאמת מצליחים בזה, אבל רוב האפליקציות עובדות מאוד קשה כדי להגיע לכמות גדולה של הורדות. אנחנו צריכים לחשוב מה המשתמש באמת צריך ומתעניין ואילו אפליקציות הם מעדיפים להוריד ראשונים על פני אפליקציות אחרות. רק לאחר הבנת התשובות ניתן להתחיל לחשוב על לפתח את האפליקציה שלך תוך שימוש בידע שצברת מהמחקר שביצעת.

מחקר שוק האפליקציות צריך לקחת יותר מיום עבודה, אל תפסיקו, זהו החלק הכי חשוב בעסק שלך, מחקר טוב יוביל למוצרים מעולים.

צור קשר, אני זמין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

שלחו לנו וואטסאפ
דילוג לתוכן