שלב 2 – איפה מתחבא הרעיון שלך באפליקציות של המתחרים

האם אתה יודע אם בכלל השוק רוצה את המוצר שלך? כמובן שיש צורך לחזור ולבדוק אם ישנה אפליקציה דומה לרעיון שלך ב TOP APP אם כן, כלומר, אם יש מתחרים סימן שיש אנשים שמעוניינים במוצר כזה או דומה לו ולכן יש התכנות עסקית, אבל אם לא, ככל הנראה הרעיון לא בשל וכדאי להמשיך לחפש.

אל תשנא את המתחרים, תעתיק מהם מה שעובד טוב, אתה הולך בדרך של אפליקציות מוצלחות ויש סיכוי רב יותר להצלחה של האפליקציה שלך כי האפליקציות הללו הוכיחו שהם מוצלחות ואנחנו פשוט לומדים מהן מה עובד טוב ומה צריך לשפר.

מפתחים בדר"כ מתאהבים ברעיון שלהם וקשה להם לראות שאין לו שוק. זהו אחד השלבים בו אנחנו יכולים ליפול ולא להצליח. לרוע המזל מצב זה מתרחש יותר מידי פעמים ומפתחים רבים בטוחים שעם הפיצ'רים החדשים שלהם והרעיונות שלהם הם ינצחו את השוק. הם משקיעים את זמנם ומאמציהם הרבים כדי לייצר אפליקציה שבסוף לא תורד או תימכר בקצב הרצוי.

לאחר שרעיון אחד לא מצליח הם עוברים לרעיון הבא בלי לבצע בדיקת שוק כלשהי. רוב הפעמים המפתחים ממשיכים במעגל הזה עד שנגמר להם הכסף. זו לא חייבת להיות הדרך שלך.


תמיד צריך לזכור שרוב הרעיונות אינן ייחודיים. כמעט כל הרעיונות שידרגו רעיונות קיימים, שיפרו חווית משתמש או הוסיפו יכולות שלא היו קיימות באפליקציות. לכן, כדאי לקחת רעיונות קיימים ומצליחים ולשפר אותם.

לדוגמה – בואו ניקח אפליקציה של אלבום תמונות

בכל אפליקציה קיימת ישנם הרבה פונקציות שמשפרות את הפעילות של האפליקציה. 

אבל אנחנו רוצים ליצור אפליקציה שיודעת:

  • לקחת את התמונות שאנו מצלמים
  • לתקן את הצבע בצורה אוטומטית
  • לזהות את המצולמים
  • לבנות את האלבום לפי נושא
  • ליצור אלבום מעוצב
  • לשלוח את האלבום לחברים המצולמים  
  • לקשר את האלבום לאחת מהחנויות שמתמחות בהדפסה של אלבומים דיגיטלים ולאפשר להדפיס ולשלוח
  • בנוסף, אם החברים שלנו ידפיסו את האלבום, אנו נקבל עמלה 

 

על מנת לבדוק אם רעיון לאפליקציה שלנו באמת חדשני, לא קיים בשום חנות אפליקציות, אנו נבצע מחקר שוק, נבדוק את המתחרים שלנו ונראה מה הם עושים ואיך אנחנו יכולים לעשות את זה יותר טוב. 

 

שלבים במחקר מתחרים

להתחיל להוריד אפליקציות העיקריות חינמיות ובתשלום. לבדוק מה מיוחד באפליקציה, מה חסר בה ומה ניתן לשפר באפליקציה. נרשום את היתרונות של כל אפליקציה ואת החסרונות שלה

בסיכום נוכל לדעת מה היתרון, השיפור שאנחנו יכולים להביא לאפליקציה.

בדוגמה שלנו המטרה היא לא להתעסק ולבנות אלבומי תמונות אלא המערכת אוטומטית תייצר את האלבום מהתמונות שאנחנו מצלמים באותו רגע ותסדר אותם בתוך האלבום המעוצב, תשלח לחבירם ולהדפסה ואפילו לייצר כסף.

האם הרעיון לאפליקציה שלנו הוא טוב?

כדי לדעת אם הרעיון לאפליקציה שלנו הוא נכון, כדאי להתייעץ עם משפחה, חברים ולשתף אותם ברעיון שלנו, לשמוע תגובות, לשמוע מה יכול לעבוד בשבילם, מה חסר להם והאם הרעיון לאפליקציה הוא משהו שהם ישתמשו בו בקביעות או חד פעמי.

שיתוף הרעיון  לאפליקציה יכול לעזור לנו, לחדד את הרעיון שלנו ולהגיע לרעיונות נוספים שיעזרו לאפליקציה שלנו להצליח ולבלוט מעל המתחרים.

במאמר הבא נעבוד על מודלים של הכנסות מהאפליקציה שלנו, איך אנחנו מייצרים הכנסות גם מאפליקציות חינמיות. 

צור קשר, אני זמין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

שלחו לנו וואטסאפ