Mobile SEO

קידום אפליקציות ב- App Store של אפל

בכל יום מועלות למעלה מ- 1,200 אפליקציות חדשות לחנות האפליקציות של אפל. ישנם למעלה מ- 700,000 אפליקציות (לסוף שנת 2012).
כדי לבלוט מעל לכל האפליקציות הקיימות והחדשות יש לדאוג לקידום האפליקציה כדוגמת קידום SEO באתרים של גוגל.
כמובן שתהליך קידום אפליקציות בחנות האפליקציות של אפל לא התחיל מהיום. השינוי הזה מתבצע כבר כחצי שנה והוא בא כחלק מההתפתחות, כחלק מהמגמה של נראות האפליקציות בחנויות האפליקציה השונות.Mobile App iTunes SEO

לא לחינם כאשר מיקרוסופט הקימה את חנות האפליקציות שלה, הדרך בה היא פנתה למפתחים ושכנעה אותם לפתח אפליקציות עבור טלפוני חלונות 8 היתה שהם יהיו בין המפתחים הראשונים בחנות האפליקציות ובכך גרמה ליצירת 200,000 אפליקציות חדשות מותאמות לטלפונים מבוססי חלונות 8 של מיקרוסופט.

בתחילת יולי 2012 חברת אפל הכניסה אלגוריתם SEO בחנות האפליקציות שלה על מנת לאפשר חיפוש מדוייק יותר, חיפוש זה נועד לעשות סדר בחיפושים ולספק תוצאות יותר ממוקדות ויותר איכותיות לחיפושים אותם מבצעים הגולשים.
השינוי התחיל להשפיע קודם כל בחנות האפליקציות של אפל בארה"ב, בסוף אוגוסט 2012, השינוי השפיע על חנויות האפליקציה של אפל באוסטרליה, בריטניה, קנדה, גרמניה, צרפת, ברזיל ואיטליה. בהמשך עדכון האלגוריתם SEO של אפל ישפיע על חנויות אפליקציה נוספות בעולם.

חשוב לדעת, תיאור האפליקציה בעמוד ה- description לא משפיע על תוצאות החיפוש ולכן הערך שלו בקידום אורגני של האפליקציה הינו שולי.
בנוסף, חיפוש אפליקציות בצורת רבים במקום ביחיד מקבל תוצאות הרבה יותר טובות ומתאימות לחיפוש. לדוגמה אם נחפש בחנות האפליקציות באנגלית "Flash Lights" במקום "Flash Light" נקבל תוצאות מאוד דומות ורלוונטיות.

מילות המפתח של האפליקציה שוות לשם האפליקציה מבחינת הקידום של האפליקציה בחנות האפליקציות של אפל. ה"בונוס" על שימוש בשם האפליקציה כמילת מפתח פחות מהשימוש בו לפני עדכון האלגוריתם SEO של אפל. כמובן שמהלך זה הוריד הרבה אפליקציות "SPAM" מהמערכת.
אפליקציה לא תופיע בתוצאת החיפוש אם חלק מהביטוי שמחפשים נמצא בשם האפליקציה וחלק נמצא בתיאור האפליקציה. לדוגמה בחיפוש של "פאזל מרוץ מכוניות", לא נוכל לראות אפליקציות המכילות בשם שלהם את המילה "פאזל" ובתוך עמודת In App purchases יופיע "פאזל מכוניות מרוץ".

כדאי ורצוי להשתמש בכל מילות המפתח הרלוונטיות בשם האפליקציה ומילות המפתח שלה.
– אם האפליקציה שאנחנו מקדמים בחנות האפליקציות של אפל היא חינמית, המילה חינם מתווספת אוטומטית למילות המפתח שלנו. (בינתיים זה עובד)
– לא מקבלים בונוס, או קידום מועדף של האפליקציה אם משתמשים בכל מילות המפתח והביטויים המרכיבים אותה. לדוגמה – במקום לרשום "כתיבת מכתב, כותב מכתב, מכתב כתוב" השתמש ב- "מכתב, כותב, כתוב, כתיבת" מרשימת מילות הפתח של האפליקציה.

לפני עדכון האלגוריתם SEO של אפל בחנות האפליקציות שלה התוצאות היו מדורגות לפי הפופולריות, לפי כמות ההורדות ולפי כמות הביקורות על האפליקציה. כיום לאחר עדכון אלגוריתם SEO של אפל אנחנו רואים שינוי במיקומים של האפליקציות כאשר האפליקציה שנמצאת ראשונה לא מציגה את כמות ההורדות הגבוהה ביותר או את כמות הביקורות הגבוהה ביותר.
לדוגמה – חפשו את האפליקציה Flashlight ותראו מיהי האפליקציה המופיעה ראשונה ומי שניה.
במהלך עדכון האלגוריתם SEO של אפל בחנות האפליקציות הם גם "ניקו והעלימו" אפליקציות SPAM שהציקו למשתמשים ולכן תוצאות החיפוש נהפכו ליותר רלוונטיות.

לסיכום כאשר אנחנו באים לקדם אפליקציה חדשה בחנות האפליקציות של אפל אנחנו צריכים לדאוג שהכותרת של האפליקציה ומילות המפתח שלה יהיו רלוונטיות ואיכותיות כדי שהחיפוש באמת יוביל לתוצאות הנכונות. בנוסף צריך לעשות כל הזמן שינויים בכותרת, להוסיף מילות מפתח ולהוריד את חלקם על מנת לראות אילו מילות מפתח עובדות הכי טוב ועונות בצורה הטובה ביותר על דרישות האלגוריתם SEO של אפל בחנות האפליקציות שלה.

Mobile SEO

 

 

2 תגובות בנושא “קידום אפליקציות ב- App Store של אפל”

  1. שלום,

    פוסט מצוין!
    כמה שאלות שעולות מקריאתו:
    1. האם הכתוב לעיל תקף ונכון גם ל- Googleplay? אם לא, מהם הדגשים ל-Googleplay?
    2. במידה ואנו מפתחים אפליקציה לוקאלית- בשלב ראשון תושק בישראל ובשלב מתקדם תושק בשוק הבינלאומי, האם כדאי לייחד שם בעברית לשוק הישראלי (האם זה מביא תוצאות חיפוש והורדות טובות יותר?) ולאחר מכן שם באנגלית?
    3. האם שם האפליקציה חייב להיות עם זיקה לתוכן או העיקר טמון בכך שיהיה קל לחפשו ולמוצאו?

    תודה

    1. 1. כיום הפעילות ב googleplay היא יותר פתוחה אולם מאחר ואנחנו מתעסקים עם גוגל רצוי וכדאי לחשוב על כל נושא ה SEO גם ב Googleplay. אנחנו צריכים לבלוט מעל שאר האפליקציות ולכן חשיבה על מילות מפתח ותיאור האפליקציה צריך להיות בראש.
      2. אם השוק שלכם הוא בעברית כדאי להכין עמוד בעברית ואפשר להוסיף גם אנגלית. בישראל משום מה אנשים אוהבים לקרוא בעברית ולרשום תגובות בעברית (גם אם האפליקציה ביא באנגלית). אני ממליץ להכין עמוד הסבר בעברית וכאשר תשווקו את האפליקציה בחו"ל להכין עוד עמוד באנגלית. אם תשווקו לעוד מדינות אז להכין עמוד בשפה של כל מדינה. אנשים מעדיפים לקרוא בשפה שלהם וככה יהיו לכם יותר הורדות.
      3. רצוי ששם האפליקציה תהיה קשורה לתוכן האפליקציה. כאשר אנשים מחפשים במרקטים השונים הם מקבלים את שם האפליקציה ותמונה שלה – זהו הקשר הראשוני שלך עם הגולש ולכן כדאי שיהיה קשר בין השם והתמונה למה שהאפליקציה עושה. אחרת יהיו כניסות לעמוד של האפליקציה אבל לא הורדות ואם כבר יורידו אז לא ישתמשו באפליקציה כי היא לא יהיה בינהם קשר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

שלחו לנו וואטסאפ